8 veckors hård deffperiod påbörjad! :)

Började som sagt deffen igår. Ska bli sjukt kul att se hur kroppen kommer förvandlas :)
Räknar med att tappa ungefär 10 kg i vikt under dessa 8 veckor. Kommer att lägga upp före och efter bilder för att visa hur resultaten blir ;)




Kommer till att hålla en väldigt strikt diet genom dessa 8 veckorna. INGA kolhydrater utöver min frukost och innan träning. Frukosten där jag äter 1 dl havregryn som enda kolhydratkälla och sen endast protein och fett hela dagen fram tills innan träningen där jag tar ca 20 g långsamma kolhydrater 50 min innan träning och 40 g snabba kolhydrater 15 min innan träning. Sen inga fler kolisar. För er som inte vet så är långsamma kolhydrater bra för fettförbränningen och dem hjälper till att hålla en jämn blodsockernivå under träningen. Det gör ju även snabba kolhydrater men dem varar ju som sagt inte lika länge. Men här kommer iallafall mitt schema jag ska följa;



Direkt när jag vaknar vid 05.15 (om jag ska ut o gå) annars vid 6 tiden, så blir det 1 dl havregryn med 30 g vassle protein mixat med vatten. Samt 3 st omega 3 kapslar, 1-2 ALA kapslar, 1 multivitamin tablett samt 2 st 200 mg koffein tabletter.
Nästa måltid blir vid 09.00 då jag tänker äta 1 burk 10% Kesella som innehåller 25 g fett och 25 g protein. Det blandas med Fun Light.
Sen blir det lunch vid 12 tiden som kommer bestå av 60-70 g protein, 25 g fett samt grönsaker för att få lite mättnadskänsla.
Sen blir det 1 mellanmål kl 15.00 som kommer bestå utav 60 g protein och 20 g fett.
Sen vid 5 tiden blir det ca 20 g långsamma kolhydrater
Och 15 minuter innan träningen blir det 40 g snabba kolgydrater tillsammans med 20 g vassle.
Under min träning kommer jag till att dricka 5 g aminosyror med vatten. Aminosyrorna är essentiella (livsnödvändiga) och kan inte produceras av kroppen utan måste tillföras genom föda. Finns främst i proteinrik mat som kött fisk och fågel. Dem 3 aminosyrorna jag använder mig utav är Leucin, L-Valine och Iso-Leucin som är färdigblandat redan i en burk. Av 10 g så är ca 5 gram Leucin (Aminosyran som triggar igång proteinsyntesen allra bäst)
Sen någon timme efter träningen blir det ett sista mål för dagen som kommer till att bestå utav 70 g protein, 25 g fett och mycket grönsaker!




Jag kör 2.6 - 3g protein per kg kroppsvikt. Så alltså cirka 270-310 g protein/dag. (Väger idag cirka 106-107 kg)
Fettintaget kommer ligga på 1g fett / kg kroppsvikt!
Och kolhydraterna är som ni ser, väldigt få.

Kommer även att inta 5 g rent Leucin cirka 15 minuter innan Lunchen och kvällsmålet.

Kaloriintaget jag kommer att försöka hålla mig till är ett underskott på cirka 700-800 kcal. Vilket betyder att jag ska få i mig 1800 - 1900 kcal per dag. Får se efter 1 vecka hur detta kommer fungera. Blir det alldeles för jobbigt och för kraftig viktnedgång kommer jag till att höja med 100-200 kcal.

För er som inte förstår eller vet, så är det väldigt, väldigt jobbigt att sänka kolhydratintaget så kraftigt. Man blir dåsig och trött, segtänkt och allmänt dåligt med energi. Just därför lägger jag mitt kolhydratintag INNAN träningen för att orka köra tungt hela passet igenom. Även Koffeintabletter kommer till att intas innan träningen för att piggna till och få ordentligt med energi! Samtidigt som koffein är fettförbrännande. Även Grönt te kommer att drickas till kvällsmålet. Även grönt te har fettförbrännande effekt. INGA "fettförbränningstabletter" kommer till att användas. Så nu är det bara att vänta och se vad detta upplägget kommer att resultera i.

Angående upplägget så har jag läst mig till det mesta gällande diet så jag har ganska bra koll på läget vid detta laget. Dock så är det ändå svårt att säga hur bra detta kommer fungera på just mig eftersom det kan vara väldigt individuellt. Och eftersom detta är min första diet någonsin så lär man sig med åren hur man ska reglera allting för att få det optimalt.
Nu orkar jag inte skriva mera. Får bli mer en annan dag. Kommer även komma med bilder på resultaten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0