Kreatin is tha shiet!

hallå för helvete. Var ett tag sedan man uppdaterade här.. Har tyvärr inte tillgänglighet till bilderna vi tagit på sistone då en polare har dem på sin kamera.. Men får väl ta och skriva lite stats osv..
Har även kört på kreatin nu i ca 3 veckor och har märkt bra skillnad i styrkan! Bäst har det gått för bröstträningen!
Har dratt mig lite för att stoppa i mig massa kreatin då jag tyckte jag fick mycket finnar i ansiktet.. Och det är ju inte speciellt roligt. Så nu efter ett uppehåll på minst ett halvår testade jag köra på det igen fast ett annat märke. Tycker inte jag har fått speciellt mycket finnar denna gången faktiskt. Skönt! För er som inte vet vad Kreatin är för något så kan jag berätta;

Kreatin används under intensivt arbete

Kreatin är ett ämne som redan finns i kroppen hos alla människor. En person som väger 70 kg har ca 120 g lagrat kreatin i kroppen. Kreatin får du tillsatt i kroppen genom att äta rött kött (där finns det mest kreatin) och även annat kött och fiskprodukter. Kreatin förser musklerna med energi och binder vatten i musklerna, vilket gör att du går upp något/några extra kilo. Men till effekten; kreatin används för att öka i styrka i framförallt styrketräning. Man orkar några extra repetitioner än om du kör utan kreatin som tillskott. Ett av få tillskott som verkligen fungerar enligt mig. Protein, kolhydrater och kreatin är de 3 tillskotten som ger bevisad effekt. Sen får alla andra säga vad dem vill om annat, men så är det bara. Sen visst, det finns annat som fungerar till en viss del också!

Energibufferten, som består av kreatinfosfat, används i huvudsak under intensiv träning som utförs under max 30 sekunder. När intensiteten sjunker är behovet av av snabb energi inte lika stor. Vid lågintensivt arbete kommer andra långsammare mekanismer att användas för att återskapa ATP.

 

 

 

Till passen!

 

Bröst, mage

 

Rak Hantelpress: 52 kg = 5a    52kg = 4a     47kg = 5+1

Uppåtlutande Hantelpress: 47kg = 4a   45 kg = 6+1    45 kg = 5a

Bröstpress i maskin: 104.3 kg = 6a     104.3kg = 6a

Kabelflies: 45 = 6  40 = 7  35 = 9 (Strikta och kontraherar ordentligt för pumpen)

 

Situps med vikt bakom nacken x 3 set

Cable Crunch 56kg x 3 set

Magmaskin x 3 set.

 

 

Biceps och underarmar

 

Rak skivstångscurl: 62,5kg = 5a   60kg = 5+1  60 kg = 4a  50 kg = 9

Hantelcurl: 24kg = 6a   24kg = 5a  24kg = 5a  (Var väldigt noga med att kontrahera och släppa ner sakta här)

Hammercurlstång: 40-45 kg = 10a   50-55kg = 6a (Var ganska död vid detta laget)

Liggande kabeldrag med brett grepp mot panna i cabletrissa: Fullt mag(80)x3 = 7,5,5 och en dropp på 50 med 8 reps.

 

Underarmscurl med hantlar: 12,5 kg = 8a    16kg = 7a    16kg = 7a

Curl för ovansidan av underarmen: Curlstång+2.5kg x 3 set.

 

Bilder kommer inom snar framtid!

 

Think BIG!

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0